FANDOM

ביום שישי מייד לאחר המניין, אדם ודפנה טסים לניו יורק. אחרי קצת בירורים הם מצליחים ליצור קשר עם לשכת סבו של אדם, הסנטור ליאונרד יוג'ין רוזנברג המכובד. באורח חריג ההודעה הועברה לבית הסנטור וכעבור זמן קצר בת דודו של אדם רבקה רוזנברג התקשרה והזמינה אותם לבית במרילנד.

מסתבר שהרבה מים זרמו בהדסון מאז שאדם דיבר עם סבו לאחרונה והמפגש בשבת (אחרי בית כנסת מסתבר) היה טעון ואלמלא נוכחותה של דפנה סביר שהיה מתפוצץ.

אם אדם מבין נכון, סבו עדיין מתאבל על מותו המסתורי של בנו וישנם הרבה משקעים הנובעים מבחירותיו של אביו הן בשל האופי ההיפי של הוריו שלא התאים לתפיסת עולמו של הסנטור וגם בגלל הפוטנציאל הפוליטי האבוד (אימו גם הגיעה ממשפחה יהודית פוליטית מכובדת) שבעיניו נתפס ממש כרשלנות פושעת וחוסר כבוד בסיסי. צריך להוסיף על כך שהמשכיות שם המשפחה נותר כעת בידיו של אדם - הנכד התמהוני והמביך משהו של הסנטור, דבר שבוודאי לא מוסיף.

לאחר הפגישה המתוחה בבוקר, דפנה הצליחה לתפוס את הסנטור בשיחת מסדרון והרשימה אותו בדבר התפקיד (תרגום מזופט ל Role) החדש של אדם בתל אביב "כמבוגר האחראי" בקהילה המקומית, דבר שהוביל כמובן לתהיה על איזו קהילה מדובר. דפנה, המצויה בתפישות המקובלות אצל האנשים מן השורה מצליחה להוציא מהסנטור סוג של הודאה שהוא אכן מכיר בקיומם של קצוות ואפילו מעורב במידה מועטה ביוזמה של הממשל האמריקאי בנוגע לקצוות במסגרת ועדה זו או אחרת בסנאט. נדמה שזהו נושא רגיש עבורו כיוון שחקירות בדבר מות בנו וכלתו העלו את החשד כי היו דמויות מפתח בקהילה המוקצית הזו (או כך בעיניו) ועכשיו מסתבר שגם נכדו כזה!

השיחה נגמרת בקול דממה דקה וכך גם נראית ארוחת הערב. עם זאת בלילה, מתנהלת שיחה ערה בין הזוג לרבקה, הלוא היא הנכדה מצד דודו של אדם שנפטר רק לאחרונה מסיבוך נדיר ביותר של סרטן דם. רבקה היא פחות או יותר בת גילם ורווקה ובעקבות מות אביה (אמה התגרשה ממנו בגיל צעיר) עברה לבית הסנטור לתמוך בו בעת זיקנתו וכסוג של התלמדות אצל הפוליטיקאי הותיק. השלושה מוצאים שפה משותפת לאור האבל המשותף, קרבה וגיל ומשוחחים על הסטוריה משפחתית, קהילות חריגות ונטילת אחריות לעומק הלילה.

בבוקר ראשון, הארבעה נפגשים לבוצריים ונראה כי מצב רוחו של הסנטור השתפר והיום עובר בנעימים עד הערב מיד לאחר הארוחה, עת הבנות עסוקות בבית שואל הזקן את אדם בישירות מה הוא רוצה, הרי הוא לא ביקר אותו שנים ולא גילה התעניינות מאודו. אדם חושב ובוחר לשטוח את הסיפור כפי שהוא מכיר אותו בנוגע לעברו הקרוב, מיד לאחר מות הוריו עד חזרתו לביתם בתל אביב כאשר הוא חוסך בתיאורי קסם למיניהם. הוא טוען שהוא מצא את עצמו במקום בו אין שופט ואין שוטר וישנן בריות תמימות (נטלי צוקרשטיין וטל דרוצקי) החשופות לרשעותם של אחרים (אלתרמן, אליוט ושאר בישין) ושיש לעשות משהו בנידון. הוא חושב שאין לתת בידו של יחיד את הכח ולכן יש לקיים רשות אכיפה מטעם הריבון. הוא מספר את המעט שידוע לו על הארגון של דפנה וכיצד הוא דולל לאחר רצח רבין ושהוא מבקש לשחזר אותו ולשם כך דרושה השקעה - לחץ פוליטי מחד ומימון מאידך.

הוא מבין שכדי לעשות שינוי יש להתחייב ואדם רוזנברג מוכן להתחייב.

הסנטור מתרשם מרצונו של אדם לקחת אחריות על המצב, ומסכים לעזור לו. הוא עושה כמה טלפונים, וביום שני בבוקר, כאשר אדם ודפנה חוזרים לישראל, הם מגלים שהיחידה לחקר פסיכולוגי בחיל המודיעין מקבלת תמיכה אוהדת ממשרד הבטחון, ותקציב מוגדל של כמה מיליוני שקלים. עכשיו נשאר לראות מה יעשו מזה...

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית