FANDOM

התליון עריכה

  • הלנה גנבה אותו כדי שתוכל להיכנס לפנס החושך.
  • אחרי שפתחה את המקום, היא נתנה אותו לאוולין כדי שתחזיר אותו לבית.

הפרופסור עריכה

  • הלנה לא סיפרה לו שהכירה את מרקוביץ מראש, או שהבטיחה למרקוביץ שתעזור לו להיכנס לבית בתמורה לסכין.
  • יכול לראות צל בגלל משהו שמרקוביץ עשה או שמלאכי עשה. אולי זה המקום שבו הוא נמצא שמאפשר לו לראות צל?

הסכין עריכה

  • הלנה רצתה את סכין הצור. השתמשה בה כדי להפוך את אדם רוזנברג לקצה.
  • את הסכין של הלנה ייצר מרקוביץ. גם את הסכין של החבר'ה הוא ייצר, והשאיר בליבו של הפרופסור.
  • מרקוביץ מכיר את הניסוח של הסכין, וייצר אותה בעזרת אבן השמיר. הלנה לא מכירה את הניסוח, אבל יכולה לנסות למצוא אותו.
  • הסכין פתחה את הגבול של המעיין. בעזרת הניסוח של הסכין ואבן השמיר, אפשר לייצר כלי מושלם הפוך, שיסגור את הגבול.

המעיין עריכה

  • במעיין יש הכול.
  • לפני הכניסה למעיין, צריך להכין את עצמך, כדי שתוכל לראות מה שאתה מחפש, ולהבין מה שאתה רואה.
  • כנראה שמרקוביץ והראלד מכינים את עצמם לקראת הכניסה למעיין.
  • מרקוביץ אולי רוצה להיכנס למעיין כדי להרוג את האורגים ולפרק את המציאות.
  • למה הראלד רוצה להיכנס למעיין?
  • סקצ' רצה להיכנס למעיין כדי להשיל מעליו את כבלי העולם הזה ולעלות לרמה גבוהה יותר של מציאות. הוא ויתר על החלום הזה.
  • סגירת המעיין תסגור את המשחק - אלא אם מישהו ימצא דרך לפתוח אותו שוב...

הראלד עריכה

  • מסתבר שהראלד זה מלאך/שליח בשבדית. מי ידע?
  • מלאך זה שליח בעברית. אז הראלד זה המלאך/מלאכי.
  • הראלד הוא המורה של סקצ'. הוא היה גם המורה של הלנה.
  • הראלד הוא היוצר של אייקס.

האורגים עריכה

  • מרקוביץ ראה שהאורגים עשו את המציאות שלנו.
  • הוא הראה את מה שהוא ראה גם להלנה ולפרופסור, בעזרת התכונות של הבית.
  • כאשר חוט באריג זז, אפשר לחוש את התנועה לכל אורך החוט. כך אפשר לדמות ידיעה - לוח המשחק או המפה נמצאים על חוט, וכאשר הוא זז, הם מפרשים את התנודות ומראים אותן.
  • אי אפשר להבין את האורגים בעזרת מילים, שמות עצם, תארים או פעלים מהמציאות שלנו.

המשחק עריכה

  • מטאפורה למשהו שכן קורה במציאות, ובאותו הזמן קורה גם בלוקי אחרים.
  • המשבצת האחרונה היא המעיין.
  • הכלים על הלוח הם השליחים של האורגים. האורגים הם השחקנים.
  • אם כך, מי הוא החייל הזהוב? האם זה כלי? האם החבר'ה הם שליחים? אז מי האורג שמשחק בו?
  • הזוג רוזנברג ייצר את החייל הזהוב, בגלל שהם לא הצליחו להשלים את יצירת המופת שלהם: לתת לכולם את היכולת לראות שדה קסם ואור.
  • אייקס וסקצ' שאלו שוב ושוב את הלנה מה המטרות של השחקנים האחרים (ע"ע האורגים ומילים כמו "מטרה") או מה המטרות של הכלים/השליחים האחרים. היא לא ידעה לענות להם. זה היה די מוזר אם הלנה הייתה יודעת מה השליחים האחרים רוצים לעשות, לא?
  • אייקס וסקצ' הסבירו להלנה שהשתלטות על אתרים נותנת השפעה על תל-אביב, ואז תבעו לדעת למה השליחים רוצים להשתלט על אתרים. הלנה הציעה שזו שאלה שקולה לשאלה "מה המטרה של השליחים", ואותה מן הסתם היא לא יודעת.
  • המקומות שעל הלוח מופיעים גם על המפה. מאורעות השבועיים האחרונים שלחו את החבר'ה לכל מיני מקומות, למשל תחתעית או פרדס חיים. ייתכן שיש קשר.

לוקי עריכה

  • הלוקוס הראשון הוא העולם הזה.
  • הלוקוס שנוגע בו כמעט לבטח זה הלוקוס ממנו מגיע כוח קסם, שכן קצוות עומדים רק על גבול יחיד.
  • הלוקוס בו נמצא אור יכול להיות לוקוס שצמוד לשניהם, ויכול להיות שהוא צמוד רק לאחד מהם.
  • מרקוביץ האמין שיש חמישה לוקי. סקצ' הבין מזה שאפשר לעבור בין הלוקי, שאין סיבה שיהיה לנו אכפת מהלוקוס הזה אם אפשר לעלות ללוקי גבוהים יותר, אבל הוא ויתר על החלום הזה ברגע שהסכים לסגור את המעיין.
  • הפרופסור בנה את התליון כדי שיוכל לראות השפעות שמגיעו מלוקוס גבוה יותר מהלוקוס של אור.

מרקוביץ עריכה

  • מטורף. מסוכן. עשה דברים נוראיים.
  • הלנה ציינה כמה פעמים שקצוות מאוד חזקים מחפשים אחריו, והוא מצליח להתחמק מהם כבר יותר מעשור.
  • הלנה הבינה ממנו שהתגובה שלו לכך שהמציאות נארגה על-ידי יישויות בלתי נתפסות היא לרצות להרוג אותם, "כמו ילד קטן שנעלב מאימא אז הוא שורף את הבית".
  • מרקוביץ נכנס לבית רוזנברג כדי להשיג גישה לשטיח של החייל הזהוב. כדי לבנות את המרתף שבו עשה את הטקס שלו. אולי גם מסיבות אחרות.
  • כתב בספרון קטן. אולי השאיר אותו כשעזב. הראלד אמר לסקצ' שהיומן עדיין בתוך הבית. הלנה הסיקה שמרקוביץ הוא זה שהוסיף את הטלוויזיה והקלטות של היפים והאמיצים. החבר'ה ניסו להבין איך צפייה בקלטות תשיג להם את היומן.

בית רוזנברג עריכה

  • מקום
  • בוחן את החוויות של אנשים ושומר אותן, איכשהו. מי שיודע מה לחפש ואיך לזמן אותו, יכול לזמן זכרונות. מרקוביץ יודע איך. כנראה שזה משהו שקורה לפרופסור.
  • מגן על קצוות שעובדים בו.
  • האם השפיע על הדברים שנעשו בתוכו? על הטקס של מרקוביץ? על הטקס של הראלד?

רומן עריכה

  • אין לו אור
  • הלנה לא הצליחה לחשוב על סיבה שבגללה ישתף פעולה עם מרקוביץ

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית