FANDOM

אמנם הוא לא זכה לתהילה שקיבל הסופר שחלק עימו את שמו, אבל סר וולטר אדוארד סקוט, יליד 1492, יכול עדיין להתהדר בייחוד מסויים: הוא אחד האנשים הנדירים שנולד כנוצרי, נרצח כמוסלמי, ונקבר כיהודי.

התפקיד שמילא באגדה על היווסדות הבונים החופשיים היה, מסתבר, רק חלק קטן בתצרף.

אני פגשתי את וולטר סקוט ב-1980, או ליתר דיוק, הארכיאולוג צבי מילר הציג בפני את עצמותיו. אחרי מלחמת ששת הימים, בבום הגדול של הארכיאולוגיה הישראלית, מילר מצא שלד קבור בתוך חומת העיר העתיקה. שלד של גבר כבן 40-50, עדיין עם שיירים של חגורה, מגפיים, טבעת ותליון עליו. 48 שעות אחרי שמילר והצוות שלו הצליחו לחלץ את המנוח מבין אבני החומה, השב"כ או ההגנה או הסמינריון או מכון וויצמן בהוראת משה דיין נחתו והחרימו הכל. עשר שנים עברו עד שהצליח לקבל חזרה את העצמות, ואת הטבעת למשל, אף פעם לא החזירו לו (אולי היתה בה איזו אבן), אבל לפני שהיא נלקחה הוא הספיק להכין ממנה תבנית גבס. ובתבנית אפשר לראות בבירור את סמל משפחת סקוט (צ. מילר, 1).

ב-1526 נעלם מביתו באופן מסתורי אביר אנגלי בשם וולטר אדוארד סקוט. ראוי לגשת אל הסיפור שנישזר סביב העלמותו, אותו משחק "החבילה הגיעה" המדיבאלי, מרוץ שליחים מלא-תזזית של מכתבים מסתוריים ודמויות עלומות שעקבותיהן לא נודעו הנושאות שמות משמעותיים, כאל אלגוריה דתית-אוקולטיסטית (נידמה כי חלק מהנפשות הפועלות מאופיינות בסימבוליקה השאולה מקלפי טארו). קשה לומר אם נוכל אי-פעם לפצח את הסיפור האמיתי כאן, אך סברה משכנעת למדי (י. ריכארד, 2) היא שסקוט נימלט מאנגליה בכדי להגן על משפחתו לאחר שלשכת המרגלים של הנרי ה-8 חשפה את קיומה של קנוניה טמפלרית ואת חלקו בה.

השערה רומנטית שמעלה ריכארד (שם) היא שסקוט הנמלט מהאיים הבריטים שם פעמיו לארץ ישראל, בעקבותיה של השליחה (כניראה שותפתו לקנוניה) שנשלחה אל לורד אלינגטון. ריכארד מעלה את הסברה שזו היתה אהובתו הסודית של סקוט. מכיוון שארץ ישראל היתה אז בידי התורכים, והמוסלמים היו במצב מלחמה עם אירופה הנוצרית (באותה שנה נהרג מלך הונגריה במלחמה נגד התורכים, וצבא הסולטן התקדם עד שערי וינה), דרכו של סקוט לא"י היתה רצופה מכשולים. הספינה שלו נלכדה בידי שודדי-ים ברברים והוא נמכר כעבד באיסטנבול, שם (ע"פ מסמכים מהגנזך בטופקפי) הצליח להעביר מסר לסולטן סולימאן וזכה להיפדות בידי הסולטן, כאשר כתנאי בעיסקה התחייב סקוט להתאסלם.

כעת אנחנו יודעים שסקוט הצליח להגיע לארץ ישראל. מסקרן האם המפגש שלו עם אהובתו השליחה הטמפלרית הוא שגרם לה להתאבד (כנוצריה דבקה המגלה שאהובה הפך מוסלמי), או שאולי (מה שיותר סביר) לא נפגשו לעולם.

התורכים (שכבשו את ארץ ישראל מידי הממלוקים המצרים) בנו באותה תקופה מחדש את חומות ירושלים, חומות העיר העתיקה הניצבים עד היום. אמנם הנסיבות שהובילו לרציחתו של סקוט נותרו עלומות, אך מילר מצא שנגרם לגופתו נזק רב, ועוד בטרם שהוטמנה בתוך החומה הניבנית נשברו עצמותיו בעשרה מקומות שונים, בדיוק מקפיא-דם. אך אולי הדבר המוזר מכל היו הטחבים והחזזיות שצמחו בתוך חלל העצמות. הללו היו הסיבה שמילר פנה אלי, וממעט הבדיקות שהספקתי לבצע לפני שנאלצנו למסור את העצמות לקבורה בידי משרד הדתות, בלחץ "אתרא קדישא", אני יכולה רק להסיק שבין הרגע שבו נהרג לרגע שבו נקבר (שנים לאחר-מכן?), הספיקו עצמותיו של סקוט להתמלא לחלוטין בסוג של פטריה או אצה שלא התקיים בארץ ישראל, לא במאה ה-16 ולא בשום תקופה מאז.

ואני מניחה שגם לא בשום מקום אחר על-פני כדור-הארץ.

עדות זו הוצגה בפני הועדה על-ידי ד"ר חנה זהבי.

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית