FANDOM

Graybox.jpg

יום שני בלילה, לאחר המשתה של המלכה ואירועי סשן שניים עשר יושבים סקצ', אייקס והפרופסור (למרות שהוא אינו באמת יושב) לנסות להשתמש ביכולות מניפולציות האור של סקצ' בשילוב עם יכולתו לחפש על-מנת לאתר את החדר האפור שבו כלוא הפרופסור.

אוסף של פריטי מידע שנאספו בשבועיים האחרונים ובעיקר הדברים של הלנה, גרמו לכמה תובנות אצל אייקס, הפרופסור וסקצ':

  1. הארלד, המנטור של סקצ' הוא-הוא המלאך.
  2. הארלד יצר את אייקס ושם את הפרופסור ב מצב שבו הוא נמצא. ההשערה היא כי אחת ממטרותיו בכך היתה לרגל אחרי החבר'ה ואולי אף לתמרן אותם. בהמשך התגלה, כי מטרה נוספת היתה לקבל את תוכנו של היומן של מרקוביץ'.
  3. לוח המשחק מראה לחבר'ה ייצוג של שינויים הקורים, כנראה, בכל חמשת הלוקי, כאשר הביטוי של שינויים אלו ניכרים לעין בלוקוס הראשון (למשל, אליוט רוזמן משתלט על שלושת הענקים) אבל לא ברור איך היו נראים שינויים אלו ליישויות בלוקי אחרים.
  4. בית רוזנברג קשור מהותית למשחק, כנראה גם לאורגת ספציפית, ואפילו ייתכן שהבית הוא עצמו עוגן אור של אורג.
  5. חלק מהניסוח של הטקס שעשה הראלד מאפשר להראלד לאסוף את מה שאייקס רואה ושומע.

כאשר סקצ' מנסה לחפש את האור של הפרופסור הוא מוצא, כי לא משנה לאיזה כיוון הוא פונה - האור נמצא בתשעים מעלות ממנו. דבר זה משכנע אותו שאכן הפרופסור לכוד בלוקוס אחר. אם הפרופסור היה במקום אחר, ספק שהיה יכול להאיר על אייקס מלכתחילה, שהרי בין מקום למקום מפריד גבול. העולם הזה הוא חלק מהלוקוס הראשון, לא כולו. לטענת הלנה, פנס החושך הינו מקום שמופרד מהמציאות בכלל, כך שהוא שונה ממקומות אחרים, וייתכן שאף מופרד מלוקי אחרים.

סקצ' יכול למשוך את האור של הפרופסור דרך נתיבי האור שלו ולהביא אותו אל הבית או לתוך אייקס אבל אין לאף אחד מושג מה יהיה התוצאה של זה.

סקצ' מחליט לנסות כיוון אחר: הוא מייצר עוגן על הבית ושולח את האור שלו דרך נתיב האור של הפרופסור אל המקום בו האור שלו נמצא. כתוצאה מכך, האור של סקצ' מגיע לחדר האפור בו הפרופסור נמצא; הוא יכול לראות שם את האור של הפרופסור, כאשר הוא והפרופסור נמצאים זה בנוכחות של זה. בנוסף, הוא רואה שהמקום משפיע על האור של הפרופסור.

ללא אור, הגוף של סקצ' מת. דבר דומה קרה לגוף של הפרופסור, שגם מת ללא האור של הפרופסור, אם כי הבית שמר עליו מריקבון.

אייקס מסיק שהחדר האפור הוא מקום מיוחד שנוצר על-ידי הראלד, ולא תופעת לוואי של יציאת האור מהלוקוס הזה ללוקוס אחר.

תחת השפעת החדר ו/או הנוכחות של סקצ', הפרופסור מפסיק לראות את הקירות האפורים ואת המידע שמעביר לו אייקס, ומתחיל לראות משהו אחר. הוא מתמזג עם אורה של האורגת, ורואה את המציאות סביבו מלאה כוכבים. כמו כן, הוא "מרחף" מעל "מישור" ובו איזורים שונים של יציבות וחוסר יציבות, מעין עמקים וגאיות של מציאות או פוטנציאל למציאות. מסביב למישור הזה הוא חש "ישויות" נוספות, כנראה אורגים. הוא מזהה לפחות שניים בתור האורג של השור והאורג של המלכה.

אייקס מזהיר את סקצ' לגבי המוות וסקצ' מעוניין לשוב לגופו. בתחילה, הוא אינו יכול לעשות זאת כיוון שהגוף מת. הוא מעביר את האור שלו לתוך הבית, ואז, בתור הבית, הוא יכול להשתמש ביכולות המקום (נגזרת של חוקי המקום) כדי "להחיות" את הגוף שלו. הכניסה של סקצ' לתוך הבית מכניסה צל רב לתוך הבית, שכן המטען של סקצ' מכיל את ה"אנטי-סוד", והוא בבירור נגוע בצל. זה מלחיץ מאוד את הפרופסור. כאשר הוא משתמש ביכולות של הבית כדי "להחיות" את הגוף, הבית משתמש בחוקי המקום כדי ליצור השפעה קסומה על הגוף, מה שממלא אותו בכוח קסם ובמקבילת הצל של כוח קסם. זה מחזיר לגוף סימני חיים ומאפשר לו לתמוך בחיים. נציין שבהמשך, כאשר האור של סקצ' עוזב את הגוף בשנית, סימני החיים לא נעלמים, משום שכעת הם אינם טבעיים, אלא מופעלים בקסם.

כעת שהגוף חי, סקצ' פשוט חוזר לגוף שלו. הבדל ראוי לציון הוא שכנראה יש חיבור ברמה כלשהי בין הגוף של סקצ' לאור של סקצ', שכן אין נתיב אור בינו לבין הגוף שלו, כפי שאין נתיב אור בין האור של הפרופסור לגוף שלו, ועדיין היה יכול לחזור אליו בהמשך.

סקצ' עוזב את הגוף שלו, וחוזר שוב לחדר האפור, מה שמייצר שוב את ההשפעה על הפרופסור, מה שגורם לו שוב להתמזג עם האור של האורגת.

הפרופסור מתחיל לשייך זהויות למראות שהוא רואה: יש חמישה "ניצוצות" על המישור, אותם הוא מזהה כחברי החייל הזהוב (מי, אם כן, הוא הניצוץ החמישי, בהנחה שהפרופסור הוא אחד מהם?) אלו מחוברים לאורגת איכשהו, אם כי הפרופסור לא מבין איך (הוא בהמשך יתייחס אליהם כעוגנים של האורגת). הוא מזהה חיבור דומה ליישות מלאכית שעפה מעל המישור. הוא מזמן אותה לפניו, מה שגורם לה להופיע - הוא שואל לגבי המהלך הבא, והראלד עונה לו שהוא מחכה למציאת היומן. במידה ולא יצליחו הדמויות למצוא את היומן, הראלד מתכוון לההשתמש "בנערה" או "באורה" כדי למצוא את מרקוביץ, בהנחה שהן עדיין בחיים. הוא מוסיף ואומר שאינו מצליח למצוא את מרקוביץ, משום שרומן מצל עליו.

Cracks.jpg

בחזרה בחדר האפור, סקצ' מתחיל לייצר גבולות בין דברים, מה שמאפשר לו להבין מה הוא רואה: קירות, רצפה, תקרה, סדק. הוא מחליט לעבור דרך הסדר.

לאחר המעבר דרך הסדק, סקצ' חש חוט שחונק אותו מסביב לצוואר, מושך אותו אחורה. הוא יכול להימשך אחורה, להיחנק, או לחתוך את החוט. הוא מחליט לחתוך את החוט, מה שגורם לאור שלו להתפזר.

בחזרה בבית, כאשר סקצ' עובר דרך הסדק, הבית מתחיל לרעוד ודלת המרתף נפתחת. נוצר ריק, שמושך את כל הבית אל כיוון המרתף (במרתף, כזכור, יש את הדלת, שהיא המקבילה לסדק). סכין הצור נמשך יחד עם כל שאר תכולת הבית, ומתחמק מאחיזתו של אייקס, חותך אותו. גם אייקס נמשך לכיוון הדלת.

הפרופסור מתערב, בתור האורגת, ומבצע פעולה שמקבילה למשיכה (אם כי מי שמבצעת אותה היא האורגת, אז היא בבירור לא מושכת כוח קסם) ויוצר קיר. בניגוד למה שעושים קצוות, הקיר מופיע כחלק מהמציאות של הבית, אין עליו סימנים של קסם או השפעה קסומה, והוא הופך להיות חלק מהמציאות של הבית כאילו תמיד היה שם. חסימת המרתף מפסיקה את השפעת הריק.

לבסוף, עובר הפרופסור גם הוא דרך הסדק, ופותח את מאורעות סשן שלושה עשר

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית