FANDOM

בתוך חדר ארונות קטן ומאובק בפאתי קומת הקרקע של בית החולים "הדסה" בהר-הצופים הצטופפו שלושה אנשים. שני גברים, אחד לבוש בחלוק ירקרק, השני במכנסי חליפה וחולצת כפתורים. הדמות השלישית הצטנפה לפני כן על הרצפה החשוכה וקשה היה להבחין אם זה גבר רזה או נער מתבגר.

"סליחה, אבל... שוב?"

"מסדר האבירים העניים של ישו ומקדש שלמה. אני מבטיח לך שזה לא נושא לחייך בנוגע אליו, אז כדאי שתתחיל להתייחס לזה ברצינות. ישנם גורמים שלא רוצים שימשך הקשר ביני לבין גל ויהרגו אותו בשמחה למען המטרה הזו, פשוט כי זה קל מעט יותר מאשר להרוג אותי.

"אני מניח שמגיעים לך מעט הסברים. אתה מכיר, כמובן, את הסיפור על מלך שלמה שבנה את בית המקדש. אתה יודע למה דוד לא בנה אותו, אפילו שהיה טהור יותר ובמובנים מסויימים ראוי יותר? כי דוד היה מלך בזמן מלחמה ובית המקדש הוא בית של שלום. לפיכך היית חושב ששלמה היה עסוק רק בפעילויות של שלום בימי חייו - בוקר, רכיבת סוסים, צהריים, מארח את מלכת שבא, ערב, פגישה עם פילגש מס' 774, אתה יודע.

"לא רבים מכירים את המסדר שהוקם על מנת להגן על בית המקדש באמצעים לא-כל-כך אלוהיים. החבורה המוזרה, שיש אומרים קשורה לארגון הריגול הראשון בעולם שכבר היה קיים באותו הזמן, הביאה איתה סממנים לא מוכרים לבית המקדש כתנאי לעבודתה שם, והורשתה לעשות זאת כשניכרו כוחה ומיומנויותיה. מספר גורמים עוינים - לא כולם מוכרים לאיזשהו חלק של האנושות - ניסו לטמא בשנים ההן את בית המקדש שהיה מוקד של כוח לא-יאמן, או להסיט את מטרתו מקיום פולחן שלום לאחת אחרת. את חלקם, שכמעט הצליחו, הדף רק המסדר, שהיה הקו האחרון של הגנת המזבח בבית המקדש.

"האבירים נקראו 'הבנים העניים' ונאסר עליהם לשאת כל חפץ נוי או ראווה שאינו כלי נשק לכל אורך היממה. מאוחר יותר ויתרו רבים מהם גם על הנשק ופעלו באופנים אחרים. בכל מקרה, מאוחר יותר בא נבוכדנצר וחירב את הבית באמצעים שגם הם לא היו מוכנים להתמודד עימם, היינו, מספיק מרכבות וחניתות. ברגע שאבדו אבני החושן מבית המקדש והוגלו השורדים מבין מסדר האבירים הם שינו, בינם לבין עצמם, את תארם ל'מסדר האבירים העניים של מקדש שלמה' ובמשך אלפי שנים בגלות ובאירופה שמרו על גחלת משימתם המקורית. באירופה הם נקראו לפרקים 'הטמפלרים' וגם בשמות אחרים, תחת אחד מהם חזרו לבסוף לארץ-ישראל."

"גלעד, אתה מנסה לספר לי שכל התיאוריות המטורפות נכונות? שארגוני סתר ברחבי העולם באמת קיימים וזוממים להחליף ממשלות ולסחור במדינות ואני-לא-יודע-מה -"

"- מסדר האבירים העניים של ישו, כפי שנקראו באותם הימים בהם השתייכו לעם ישראל הגולה, חתר רק להשגת מטרה אחת: הקמת בית המקדש מחדש, מה שיתקיים רק לאחר שימצאו שוב כל אבני החושן. ובמרוצת השנים, הם מצאו או לפחות מיקמו אחת-עשרה מתוך השתים-עשרה. את כולן מלבד אבן הברקת."

"אל תגיד לי, את אבן הברקת הם היו צריכים לחפש בעיר הברקת של הקוסם מארץ-עוץ." ד"ר גלמן ניסה לחייך, אך נראה היה שהוא רוצה יותר להאמין למה שנאמר לו.

אימות המשיך. "לבסוף הגיע המסדר לכל פינה בארץ ובאירופה. כוח כלכלי ופוליטי לא מבוטל שהפך לאובססיבי בנוגע למטרה אחת ממוקדת - מציאת אבן קטנה.

"למרבה הצער, גורמים אחרים בארץ מצאו את הברקת והשתמשו בה למטרות אחרות. אבל המסדר עדיין פעיל, עדיין נצמד לקוד הצניעות ואי-השימוש בנשק, נקרא 'מסדר האבירים העניים של ישו ומקדש שלמה' על מנת לגולל את המטען הרב שצבר לאורך השנים. ועדיין לא בוחל בשימוש באמצעים -" הוא הביט קצרות בגל המכורבל על הרצפה "- ישירים על מנת להשיג את מטרותיו או להגן על עצמו.

"ועכשיו אני מאמין שזה יהיה נבון אם תצא החוצה, דני, ותביט לראות אם שני הידידים שלנו נראים באופק. אם הם לא בסביבה אל תביט לאחור ופשוט רד בנתיב המהיר ביותר לחניה בקומה מינוס 2. אנחנו נעקוב אחריך ונעלם. אני חושש שמעתה והלאה זה לא בטוח מספיק לספר לך היכן גל הולך להיות, אבל זה יהיה מקום בטוח. להתראות, דני."

"אתה יודע, ביטון, עם השנים הבנתי שאתה לא בדיוק סוכן המוסד יוצא יחידת מודיעין שחשבתי שאתה. אולי, מתישהו על ערש דווי, תספר לי מה אתה באמת."

"תתקשר אלי אם אתה מגלה שיש לך יומיים לחיות."

"ואם לך יש יומיים לחיות? תצטרך להרים אלי טלפון בעצמך." ד"ר גלמן גיחך בפעם האחרונה ופתח את דלת החדרון.

ודאי, חשב אימות בזמן שאחז בגל המדדה לצידו, מוביל אותו במהירות הגבוהה ביותר שהצליח במורד המדרגות. אם יש דרך לדעת מראש מתי אנשים כמוני מתים... רק תגיד לי איפה לחתום, דוק.

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית