FANDOM

קודם כל, היה מניין, והוא לא עלה יפה. אלתרמן הפך למפלצת והרגו אותו, והשומר המיועד מת גם הוא. פרופ' כהן וחרצית נפגעו במהלך הטקס, והחבר'ה אמנם יצאו ללא פגע, אבל לא בלי אחריות רבה על המצב.

אדם רוזנברג, כזכור, הוא "השריף" של תל-אביב, ולכן הוא מחליט לזמן קצוות נוספים מרחבי ישראל שיבואו ויעשו מעשה. זה דורש קצת הסתובבות ודיבורים - אך לפני כן, זה דורש שומר לפרדס. הפרופסור מציע את נעמה כרמי והחבר'ה משתכנעים בקלות שזה רעיון טוב (במיוחד כשהיא אלטרנטיבה לריקי), ומחליטים לנסות למצוא אותה.

אלא שבינתיים, ברק בן-סער וסקצ' יצאו לעשות סבב שיחות. הם פוגשים את יצהר פוטסדאם שמודאג מאוד משני דברים די מונומנטליים: היכולת של סקצ' לקחת אור מאחרים ואדם שמעלה עצמו לתפקיד השוטר של תל-אביב (כזכור). ברק וסקצ' מנסים לתת לו פרספקטיבה שונה למהלכים של אדם ושלהם, במיוחד שהם מגיבים לאחרים (קרי המלכה, השור) ואינם אשמים במה שקורה; יצהר מביע הערכה למאבקו הצודק של בן-דרור במלכה, אבל לא מקבל את ההסברים בלי הצדקה למה שקורה מאחוריהם. הוא, וכנראה גם קצוות אחרים, מאמינים שהחבר'ה מנסים ליצור יצירת מופת. האמונה האישית של יצהר היא שמדובר בהמשך של יצירת המופת של הזוג רוזנברג: לתת לכל תושבי ישראל גישה לקסם. כאשר הם דנים בנושא המניין, יצהר מבהיר שהוא שם כדי לעזור, אך הוא לא מתחייב להיות לצידם של החבר'ה בנושאים אחרים. למעשה, הוא היה מעדיף שאדם יעזוב חזרה לניו-יורק, וסקצ' חזרה לאירופה. להם כמובן אין כוונה לעשות זאת.

אחרי יצהר הם פוגשים את פרופ' כהן בביתו של אביגדור הכהן, תלמיד לשעבר לובש כיפה שעבר לתל-אביב. הם מנהלים שיחה על הכלי של סקצ' ועל ההשלכות שלו, ועל כמה קשה לעשות ניסויים עם הכלי הזה מבלי לפגוע באנשים אחרים. פרופ' כהן מאמינה שיש המון מה ללמוד מהכלי של סקצ', אך לא בלי ללכלך את הידיים. היא מציעה לארח אותו בחיפה, וללמוד איתו שם. כאשר הם מעלים בעדינות את נושא המניין, היא מבהירה שאין ביכולתה לעזור להם, אך מציעה שאולי אביגדור יעזור. סקצ' שואל את אביגדור והוא מתנדב במקומה.

במקביל לשיחות הללו, השאר מחליטים, בהיעדר סקצ' שיכול לצוד את פרופ' כרמי, משהו אחר שיכול לצוד אותה. בכוחות משותפים הם מנסחים את כלב ציד, ושולחים אותו בעקבותיה. בזמן שהוא עושה זאת, בן-דרור מדבר עם חרצית נוי, שבלית ברירה מסכימה לבוא למניין, אם תדרש, מפתה את דרדר עם עוגת קצפת ותותים לבוא לבית, ושולח אותו לחפש את בועז, שנעלם מאז הפשיטה על בית האמנים.

כלב הציד מאתר את פרופ' כרמי בקריית גת, ושם אייקס מדבר איתה על תפקיד שומרת הפרדס. לשאלתו, כרמי מסבירה שיש מערכת יחסים בין הפרדס ומה שנמצא בתוך גבול מסוים (אייקס הניח שהיא מדברת על ארץ ישראל), כאשר מתוך הגבול הזה נכנסות לתוך הפרדס הזה השפעות (למשל מבקרים), ואלו משפיעים על הפרדס (למשל מקצצים בנטיעות), ומנגד מושפעים ממנו (למשל נפגעים). בנוסף, שומרי עבר קבורים בלב הפרדס. היא תיארה את תפקיד השומר כסייסמולוג, שער לשינויים ההדדיים שיכולים לקרות בין הפרדס ומה שמקיף אותו. זה שכנע את החבר'ה שהיא תהיה שומרת טובה - אלא שהיא לא מעוניינת בתפקיד בלי הבטחה שיהיה לה גיבוי - זאת אומרת שבמניין יהיו מעורבים קצוות בעלי שם שאולי לא יבטיחו שרומן או מלאכי לא יפגעו בה, אבל לפחות יגרמו להם להסס. היא מזכירה כמה קצוות, כמו שבתאי היבוסי, ירון אלתרמן, או בועז עפאים. החבר'ה מחליטים להשיג גיבויים למניין.

כאשר ברק וסקצ' חוזרים מהשיחות שלהם, ברק נשאר בבית, וסקצ' ואייקס עפים לירושלים כדי לדבר עם שבתאי היבוסי. במקביל, ריקי והפריקים של כיכר דיזינגוף מגיעים לדבר עם אדם ולדרוש שימנה את ריקי לשומרת הפרדס. הוא מסרב, למרות בקשות חוזרות ונשנות, אז הם הולכים (לפי התיאוריה של החבר'ה, היישר לזרועותיו של אליוט רוזמן ושור אדום).

בתחנה המרכזית בירושלים, סקצ' ואייקס יושבים עם שבתאי לקפה. הם מזמינים אותו למניין והוא מסכים, בתנאי שכרמי תתחייב שתתן גישה לפרדס לכולם, גם כאלה מירושלים שלא תואמים את עולמה הערכי. כשהוא שואל את סקצ' מי עוד יהיה במניין וזה נותן לו שמות של ילדים שהוא לא מכיר, שבתאי מסייג את תשובתו ומבהיר שהוא לא יהיה חלק ממניין שמערב ילדים. הוא מבטיח להביא קצוות נוספים להשלים מניין במידת הצורך. מן התחנה המרכזית, ממשיכים אייקס וסקצ' למעונות הר הצופים.

בינתיים, פרש שחור עטוי גלימה שחורה עובר ליד בית רוזנברג, ומפיל שק עור מהאוכף שלו. כאשר בן-דרור רץ החוצה, הוא מוצא בתוך שק העור את ראשו הכרות של דרדר, והפרש נעלם. כועס, בן-דרור מיד יוצא עם ברק ואדם, מלווים בנטלי, לעקוב אחר מסלולו של דרדר ולהבין מי הרג אותו. הם עוברים בכניסה לבית של סבתא, ומבינים שהוא נפתח רק בדמדומים, ולכן דרדר בוודאי לא נכנס אליו - ומסיקים שייתכן ועקב אחר בועז כל הדרך למעלה-שרב, ואדון הר-זהב ייתכן שעשה לו משהו.

במעונות הר הצופים, סקצ' ואייקס פוגשים את קרן ואיילת. הם לא לחלוטין מצליחים להבהיר להן במה מדובר, אבל הן מסכימות בדוחק להשתתף במניין. השניים עפים חזרה לתל-אביב, ומוצאים את בן-דרור נחוש לבקר במעלה-שרב. מישהו צריך להישאר מאחור לשמור על נטלי, אז סקצ' מתנדב להישאר איתה ועם הסכין (בתוך קופסת פלסטיק), והם יוצאים לדרך.

בעוברם את צומת לטרון, שתי מכוניות כהות עוקבות אחריהם כל הדרך לשער היישוב, שם השומרים מבהירים שהם צריכים להשאיר חפצי קסם ויצירי קסם בחוץ. אייקס נשאר בחוץ, אבל בן-דרור נכנס עם המונוקול הקסום שלו בלי לגלות לאף אחד. בתוך וילה יפהפיה מוקפת ירוק ומלאת קסם, הם פוגשים את אדון הר-זהב, ואת בועז, שלא מוציא מילה כל הביקור. הם מנהלים שיחה ארוכה מאוד על מותו של דרדר ועל טיב היחסים ביניהם. ברור להם מתשובותיו של הר-זהב שהוא יודע הרבה מאוד על המתרחש בתל-אביב, ועליהם אישית, כולל ההיסטוריה של אדם באמריקה, או שמו האמיתי של בן-דרור. הוא גם יודע על העסקה של החבר'ה עם אלתרמן, אבל לא יודע מה בדיוק אלתרמן קיבל. עם זאת, הוא יודע שעבור המידע שלו, אלתרמן קיבל ציור מאוד מיוחד ומסוכן, מכאן הוא מסיק שהמידע רב ערך עד מאוד.

הר-זהב מסכים להשאיל את עזרתו של בועז למניין, אך בתמורה לידע על מהלך מפורש במשחק. בסופו של דבר, בין השאר לאחר שהר-זהב מספר להם שימכור את המהלך שהם נותנים לו לשור, הם מסכימים לספר לו בפעם הבאה שהמלכה תעשה מהלך משמעותי. בועז נוסע איתם לתל-אביב, ומתנצל בפני בן-דרור על מותו של דרדר.

בזמן שהשיחה הזו קורה, כמה חבר'ה עם להביורים מנסים לשרוף את שלושת השומרים, ונכשלים. כאשר אל-עד-אין-דור מגיע לחרבן עליהם מלמעלה, הם בורחים מהרחוב.

בלילה, בן-דרור ממשיך לצפות בתוכנית הטלוויזיה שלו (הוא הגיע עד לפרק 161), והשאר מתארגנים ליום הגדול שיש להם למחרת. הם נוסעים לבית העלמין בהרצליה, ופוגשים שם את יצהר ואת בועז, וכן את שבתאי ושני הקצוות שהביא איתו: אוולין בר, ואת גברת מטודלה.

במהלך טקס המניין, אדם מושך כוח קסם מיותר, שנשאר צמוד אליו בצורה שנדמית קטלנית ומאיימת, בן-דרור מאבד את המונוקול הקסום שלו, ואביגדור הכהן נהרג. עם זאת, הסוד הסגול של אוולין נהפך לצהוב. כרמי הופכת לשומרת הפרדס, והיא ואדם מבטיחים לשמור על קשר.

סקצ' יוצא עם אוולין לארוחת בוקר מאוחרת, שבתאי לוקח את אביגדור לקבורה בהר הרצל בירושלים, בן-דרור יוצא לארצות המוארות עם גופתו של דרדר, ואדם טס לחו"ל עם חברה שלו.

סשן קודם טקסים קשורים סשן הבא
סשן עשירי מניין סשן שניים עשר

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית