FANDOM

בצהריים המוקדמים של יום שישי שלאחר המניין, ברק נוסע לכנסיה באבו-גוש כדי לשוחח עם הרקליטוס. בעצבנות מסוימת, הוא מציג את עצמו, חושף את הסוד הלבן שלו וטוען שהוא חוקר את השימוש בקסם ספונטני ובעל ניסיון אישי בתחום. הרקליטוס מביע התעניינות בהתנסות האישית של ברק ושוטח בפניו חלק מהתיאוריה שלו לגבי קסם ספונטני.

לאחר שיחה של כשעה, מחלוקות על מספר עניינים תיאורטיים ואירוח מרגיע עם מוסיקת כנסיות ברקע ווופלים לכיבוד, ברק מודה להרקליטוס והולך, לא לפני שהרקליטוס זורק לעברו שישמח לענות לשאלות נוספות לכשיעלו.

להלן סיכום הרשמים של ברק מהשיחה, שעסקה רובה בתיאוריה של קסם ספונטני ומיעוטה בפרקטיקה:

הרקליטוס מתחיל במספר שאלות אל ברק המכוונות לברר אם הקסם הספונטני שלו השתנה מאז המגע עם קצוות אחרים. ברק מודה שאינו מודע לשינויים כאלו, אבל שעניין הקסם שאינו ספונטני עדיין יחסית חדש לו. הרקליטוס מסביר שלדעתו רוב הקצוות בקהילה למדו איך להשתמש בקסם מקצוות אחרים, מבוגרים יותר, ושהללו לימדו אותם את הטכניקה אותה הם מכירים. גם הרקליטוס וגם ברק מסכימים שאין הכרח בשימוש בסוד על מנת לגרום לכוח קסם להפעיל שינוי במציאות, אבל הרקליטוס מרחיק וטוען שהשימוש בסוד, כמו גם המשיכה המסורתית, הן רק שתי דרכים נוספות למשוך כוח קסם ולחולל משהו. לדעתו, השימוש בסודות הוא תוצר של התניה מסוימת בקהילה, שמגבילה את עצמה ללא משים.

בסיכום הרשמים של הרקליטוס, הוא טוען שלקסם ספונטני אין מגבלות מלבד אלו של הקצה עצמו. הוא מסכים שקצוות הלומדים קסם ספונטני בדרך כלל מתמחים בצורה מסוימת שלו, ונותן את מר אלתרמן כדוגמה לקצה שבוחר לממש אשליות באמצעות קסם ספונטני. אחת מהשאלות שלו לברק הן האם הוא הגיע עד כדי "בריאה" בקסם ספונטני וברק מביע תמיהה לנוכח האפשרות של יצירה קבועה, הדורשת לרוב השלמת 4 חמישיות.

הדיון גולש לתיאוריה של השלמת חמישיות, והמחסור הנראה לעין בצורך הזה, בניסוח או בשימוש גלוי של סוד בעת הטלת קסם ספונטני. ברק טוען שטרם הפנים את הצורך בהשלמת חמישיות ותוהה על האפשרות לחולל שינוי רצוי במציאות ללא השלמת חמישיות. הרקליטוס מפנה את תשומת ליבו לכך שקסם ספונטני נראה כמזרים כוח קסם בצורה רציפה, לא בדידה, ורומז שיתכן כי ה"קוונטות" של כח קסם קשורות לשימוש בסוד. לגבי האפשרות של קסם פרוע ושארית, הרקליטוס חוקר את ברק לגבי משיכת יותר מדי או פחות מדי כוח קסם. ברק טוען שמעולם לא התמודד עם השאלה, מכיוון שמניסיונו אין צורך במאמץ מודע לקבוע או לנטר את כמות הכוח - הוא תמיד משך את הכמות הנדרשת להפעיל את השינוי שרצה. הרקליטוס טוען שהוא עצמו מסוגל למשוך יותר או פחות מדי כוח קסם בצורה רצונית, וברק נזכר שהכיר קצה אחר שמשך בצורה קבועה יותר מדי כוח ונפגע מהשפעות דמויות שארית.

הרקליטוס טוען שקצוות טועים ביחסם לנקודות קסם והתממשות קסם כעניין של כוח. לטענתו, קסם תמיד מתממש על פי רצונו של הקצה, והבעיה אם קיימת היא בעיה של ניסוח. הוא ממשיל כוח קסם לכלב שאומרים לו לבצע מטלה והוא מבצע אותה כמיטב הבנתו, אבל מבהיר שהבנת הכלב אינה תמיד זהה להבנת אדונו, ולכן מה שקורה בפועל לפעמים קרוב יותר לפעמים פחות לתוצאה הרצויה. ברק מודה שתמיד חשב על קסם כעל תוצר של דיוק ולא של עוצמה אבל מבהיר שהניסיון המעשי מזכיר הרבה יותר אנרגיה מאשר בהירות קוגניטיבית. הרקליטוס עצמו ממשיך לטעון שהמרת אנרגיה בין קסם לפיסיקה היא אבסורד, היות שקסם המוטל עקב השלמת חמישייה יכול לייצר כח פיזיקלי השקול ל-1 ניוטון באותו הקושי כמו זה של פי 1000 יותר. ברק מעלה את האפשרות שחמישייה מהדהדת ב"סנכרון" המוצלח ביותר לקצה ועל כן מממשת את רצונו בשיא הדיוק, בעוד שאפשרויות אחרות מרוחקות יותר, אבל אינו משלים עם ההסבר. הוא מצביע על אפשרות הקיום העצמאי של נקודות קסם ונותן שימוש בכלי קיבול זמני, כדוגמת האבן של אדם, כאינדיקציה הקרובה יותר לממשות אנרגטית עצמאית הנפרדת ממטיל הקסם. הרקליטוס פוטר זאת כמחשבה על פי חוקים הדומים לחוקי הפיסיקה, ורומז על כך שאינו מאמין שקסם, או העולם האחר, פועלים על פי חוקים כאלו כלל. ברק לא מאמץ את התפיסה הכאוטית הזאת וטוען שהוא דורש סדר מסוים ביקום שלו, סדר שאותו הרקליטוס מייחס לקבעון המדעי של החוקר הצעיר ולהיותו יציר של העולם הזה.

לגבי ניסוח, שני הקצוות מסכימים שאין הכרח בו, כל עוד הקצה מכיר היטב את תחום ההשפעה של הקסם הרצוי. הרקליטוס טוען שהמגבלה היא ביכולת של קצה להבין מה ואיך הוא רוצה לממש השפעה מסוימת, ומודה שככל הנראה לא יצליח לגרום לתוצאה הרצויה להתממש אם ינסה להטיל קסם ספונטני בתחום שאינו בקיא בו. ברק מסיק שיש קשר הדוק בין הבקיאות של הקצה בתחום מסוים לבין היכולת והרצון שהוא מפעיל בעת שימוש בקסם ספונטני. הדבר גם מתיישר עם הצורך שלו להבין מכשירים לפני שהוא מסוגל לתפעל אותם בקסם ועם ההיכרות הנדרשת עם תהליכי המחשבה שעיצבו לוגוס או את צורתו הפיזית על מנת להבינו.

כשנשאל אם הוא חוקר קסם בעצמו, הרקליטוס השיב שכן, אם כי פעולה זאת לא תקרא מחקר על ידי מדען כמו ברק. לטענתו, הוא חוקר בעיקר באמצעות מחשבה, תפילה וקריאה. הוא מונה אמונה כאחד מהמרכיבים העיקריים הכרוכים בקסם, וטוען שהקצוות בארץ מגבילים את עצמם בעיקר הודות לפסימיות שלהם עצמם בכל הנוגע ליכולות שלהם. ברק, לעומתו, מתחיל לחשוב על שורה של ניסויים. הוא רושם לעצמו את השיחה כמציעה שורה של תיאוריות מעניינות, אבל תוהה כמה מהן יתבררו כזיוני שכל תחת בדיקה מדעית אמיתית.

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית