FANDOM

סקצ' יוצא מהשיחה עם בועז קצת מעורער ומחליט לעלות לגג מגדל שלום, לשתות בירה, לעשן סיגריה, לנוח קצת אולי לפני איזה דייט? אבל, במקום בחורה צעירה, מופיע גבר איטלקי. הוא מציע לסקצ', שהיה עד לפני זמן מה תלמידו של מלאכי להיות גם תלמיד שלו. סקצ' תוהה למה שיציעו לו דבר כזה - ואכן לרומן יש מטרות משלו. בתחילה הוא מבקש את היומן של מרקוביץ' אבל אם זה לא אפשרי, מבקש שסקצ' יוביל אותו למחבואו של הראלד בירושלים, בתמורה לכך שיענה על שאלות. לפני שהוא מסכים לעסקה, סקצ' מבקש שרומן יתחייב לא לפגוע בהראלד, תנאי שרומן מסכים לו בתנאי שהראלד לא נמצא קרוב למעיין ויסביר לו מדוע פגע במשפחה של נטלי צוקרשטיין. התשובה, לפי רומן, היא שקיווה להשתמש בה כדי למצוא את מרקוביץ'. מכיוון שהוא דוד שלה, האמין שיוכלו החבר'ה להשתמש בדם שלה כדי לאתר אותו. זה לא הלך, כי נטלי מתה.

אחרי שסקצ' מסכים להיות תלמידו של רומן, זה לוקח אותו איתו לגשר רוקח, שם הם צופים באליוט מנסה לבעול את בועז עפאים והורס הכול במקום. רומן מסביר שסוד מייצג מערכות יחסים. סוד שחור הוא מערכת יחסים עם מקום אפל ביותר, אותו הוא מכנה בשם "גיהינום". כאשר אליוט בעל את הסוד, הוא נכנס למערכת יחסים עם אותו מקום אפל, שהרסה אותו ואת סביבתו.

אחר כך רומן וסקצ' עפים לכיכר המדינה, שם רומן מספר לסקצ' על אל ועל יהוה, ואומר שישראל היא עוגן של המציאות. הצל מחליש את היסודות של המציאות דרך זה שהוא מוציא את היסודות של אל ויהוה מתוך האדמה. בזמן שסקצ' ורומן שם, סקצ' עד לבנ"א מגיע לגוש הגרניט ומעלים אותו בהבזק של כוח קסם. הוא מורה לאנשי מע"צ להוציא את הפסלים מהאדמה.

רומן לוקח את סקצ' לכר פרחי בר והוא צופה בבן-דרור נכנס לארצות המוארות ויוצא עם חתיכה מהן, ואחר כך הם עפים לסלע במדבר, שם הכניסה לציה. סקצ' רואה את אנשי מטה אהרון במארב, מחכים בסבלנות לאורך השבוע שחבריו יצאו מציה.

לבסוף, רומן נותן את הפיטצ' שלו מדוע על סקצ' להרוג את הראלד: הראלד, בתור שליח של אור לא יסכים שסקצ' ייכנס עם סוד של צל לתוך המעיין. לכן, אם ברצונו להיכנס לתוך המעיין עם צל, הוא חייב למנוע מהראלד להגיע למעיין ולהפריע להם. סקצ' לא מסכים, ומעדיף שהראלד יגיע למעיין משום שהוא סומך על חבריו לחייל הזהוב שידעו לסמוך עליו.

כאשר הולך סקצ' לפגוש את הראלד, הוא מקבל קבלת פנים קרירה-משהו, משום שהראלד יודע שסקצ' למד על צל ודיבר עם רומן, למרות אזהרותיו. הוא מסרב בקשיחות להצעתו של סקצ', להגיע אל המעיין ולדבר אל חברי החייל הזהוב כשווה מול שווים, ובמקום זאת מציע לסקצ' לקחת את האור שלו, של הראלד, לתוכו וכך להגן על עצמו ממרקוביץ', שיכול לתמרן אור בדיוק כמו סקצ', מה שהופך אותו למסוכן מאוד עבורם. הראלד מביע את פקפוק עז בכך שסקצ' יוכל להתמודד עם מרקוביץ' בלי עזרתו. סקצ' מסרב, ואז הראלד מאיים עליו שאם לא יקבל את עזרתו, לא תהיה לו ברירה אלא לחכות למאבק של החבר'ה במרקוביץ', ואז, בשעתם החשוכה ביותר, להכות בהם. גם לאור האיום הזה, סקצ' מסרב, והם נפרדים.

רומן לוקח את סקצ' חזרה לבית, וכאשר זה מבקש ממנו להגן על אדם מפני הראלד, רומן אומר שאין לו שום סיבה להתערב: אם הראלד והחבר'ה יילחמו ואף אחד מהם לא ייכנס למעיין לפני שקיעת הירח, הוא יתחזק מספיק לאורך השבוע שינצח בכל מקרה עם סוף החודש. הוא מציע לסקצ' להרוג את הראלד אם הוא כל כך בטוח שהוא הולך לתקוף אותם מול המעיין, אבל זה מסרב בשלישית.

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית